Vellut negre


Per les tardes entrava al pis del costat, a casa la tieta, anava directa a l’habitació de la Cristina, m’agradava passar-hi la tarda, obria el seu armari ple de les últimes tendències, i em passava hores provant-me la seva roba, les sabates de taló, les pintures, altrament sols hi anava a passar la tarda, m’estirava al seu llit, damunt aquella vànova de color cirera i en llegia el seu diari. Vivíem porta amb porta, de petites anàvem juntes a tot arreu. Fins al punt que hom hagués dit que érem germanes.

Aquella tarda en concret, en duia una al cap, vaig anar directa a l’armari i en vaig treure el vestit de vellut negre que la Cristina s’havia comprat feia pocs dies. No em va costar gaire encabir-me’l, m’anava com un gúa. Tot i que sempre he estat un pel més alta que ella, ja mirava jo de fer els possibles per mantenir la seva talla. Em vaig mirar al mirall, i em vaig veure espectacular, tanmateix alguna cosa em va fer pensar que aniria a tallar-me els cabells per tal de deixar-los com els que ara duia ella, era evident que a mi em quedarien molt millor.
Després vaig començar a remenar el joier, buscava el collaret de perles, el que li havia regalat l’avia, aquell que la Cristina sols es posava en ocasions especials.
El vaig trobar al calaix més petit, a l’exterior de la capsa, me’l vaig posar al voltant del coll, realment era una joia espectacular, no sé ben bé perquè l’avia mai m’havia fet un regal com aquell, podia assegurar que passava més estona amb l’avia que no pas la Cristina.
En aquell moment vaig sentir la tieta que em cridava alguna cosa des de la cuina:
—Imma, vols quedar-te a sopar? La Cristina ha telefonat, i diu que es queda a Barcelona amb el seu xicot…
El cor em va fet un salt, vaig notar com després de la batzegada m’anava més de presa, mentre que una suor freda em deixava amarada. S’havia fet tard, i amb mans tremoloses vaig deixar el collaret al calaix, em vaig treure el vestit per penjar-lo a l’armari.
Vaig agafar les tisores, i sens dubte vaig triar el vestit de vellut negre.

mia© 08-12-2010

Anuncis

Deixa un comentari

